Selected publications 20 records in 2.147 seconds (source: PEOPLE) BibTeX | JSON | 2021 - Book chapters |  | | 1
| Cappa C., Ferro M., and Giulivi S. (2021) “Valutare l'efficienza di lettura in classe, fra "ecologia" e tecnologie”, Didattica dell'italiano, ISBN 978-88-6923-829-1, Garulli V., Pasetti L., and Viale M. (eds.), published by Bononia University Press (Bologna, ITA), vol. 3, pp. 49-69. |  | | 2
| Giulivi S., Cappa C., and Ferro M. (2021) “Le difficoltà di lettura. Limiti o soglie calpestabili?”, Biffi C. and Falconi R. (eds.). | 2021 - Conference papers |  |  | 3
| Bruno E., Giulivi S., Cappa C., Marini M., and Ferro M. (2021) “Evaluating the accuracy of decoding in children who read aloud”, Proceedings of the 12th International Workshop on Models and Analysis of Vocal Emissions for Biomedical Applications (MAVEBA'21), ISBN 978-88-5518-449-6, 12th International Workshop on Models and Analysis of Vocal Emissions for Biomedical Applications (MAVEBA'21), Firenze (Italy), 14-16/12/2021, Manfredi C. (ed.), published by Firenze University Press (Firenze, ITA), pp. 145-148. |  | | 4
| Taxitari L., Cappa C., Ferro M., Marzi C., Nadalini A., and Pirrelli V. (2021) “Using mobile technology for reading assessment”, ISBN 9781728166469, 6th IEEE Congress on Information Science & Technology (IEEE CIST'20), online, 05/06/2021, pp. 1-6. | 2020 - Conference papers |  | | 5
| Ferro M., Giulivi S., and Cappa C. (2020) “The AEREST reading database”, CEUR workshop proceedings, ISSN 1613-0073, ISBN 9791280136282, 7th Italian Conference on Computational Linguistics (CLIC-IT'20), Bologna, Italy, 01-03/03/2021, published by Accademia University Press (Torino, ITA), vol. 2769, pp. 1-6. | 2020 - Conference contributions |  | | 6
| Pirrelli V., Cappa C., Crepaldi D., Del Pinto V., Ferro M., Giulivi S., Marzi C., Nadalini A., and Taxitari L. (2020) “Tracking the pace of reading with finger movements”, Words in the World International Conference, Montreal (Canada), 16-18/10/2020, 1 page. | 2018 - Conference contributions |  | | 7
| Cappa C., Ferro M., Giulivi S., Marzi C., Nahli O., Cardillo F. A., and Pirrelli V. (2018) “ReadLet: piattaforma ICT per valutare l'efficienza di lettura”, XXVII Congresso Nazionale AIRIPA, Arezzo (Italy), 28-29/09/2018. |  | | 8
| Ferro M., Cappa C., Giulivi S., Marzi C., Cardillo F. A., and Pirrelli V. (2018) “ReadLet: an ICT platform for the assessment of reading efficiency in early graders”, 11th International Conference on the Mental Lexicon, Edmonton, Alberta (Canada), 25-28/09/2018, pp. 61-61. |  | | 9
| Leoni F., Muzio C., Cappa C., Ferro M., and Giulivi S. (2018) “Il progetto AEREST: primi risultati in Italia e in Canton Ticino”, XXVII Congresso Nazionale AIRIPA, Arezzo (Italy), 28-29/09/2018. | 2018 - Technical reports |  | | 10
| Pingitore A., Mastorci F., Vassalle C., Doveri C., Trivellini G., Bastiani L., Cappa C., and Banti D. (2018) “REPORT NAZIONALE DATI AVATAR 2018”. | 2017 - Miscellanea |  | | 11
| Cappa C. (2017) “RSR-DSA 1' e 2' anno scuola primaria”. | 2015 - Journal articles |  |  | 12
| Cappa C., Meloni F., Muzio C., Schilirò A., Bastiani L., and Giulivi S. (2015) “A screening on Specific Learning Disorders in an Italian speaking high genetic homogeneity area”, Research in developmental disabilities, published by Pergamon Press, New York, Stati Uniti d'America, vol. 45-46, pp. 329-342. | 2015 - Miscellanea |  | | 13
| Cappa C. (2015) “APCM-2 programma di scoring per forma breve”. | 2014 - Edited volumes |  | | 14
| Cappa C., Carnovale F., Giulivi S., and Muzio C. (eds.) (2014) “Valutazione delle abilità dello studente: punti di forza e di debolezza”. | 2014 - Conference papers |  | | 15
| Carnovale F., Cappa C., Giulivi S., and Muzio C. (2014) “Differenze nella percezione delle capacità scolastiche da parte degli studenti, dei genitori e degli insegnanti”, XXIII Congresso Nazionale Airipa-I disturbi dell'apprendimento, Lucca, 24-25 ottobre 2014. | 2014 - Conference contributions |  | | 16
| Cappa C., Giulivi S., Muzio C., Carbone A. M., Gaggi M., and Pastarini F. (2014) “Questionario di osservazione sistematica per i bambini del primo anno della scuola dell'infanzia”, I disturbi dell'apprendimento-XXIII Congresso Nazionale AIRIPA, Lucca, 24-25 ottobre 2014, pp. 40-40. | 2014 - Miscellanea |  | | 17
| Cappa C., Collerone L. M., Fernando J., and Giulivi S. (2014) “LANGUAGE LEARNING AND DYSLEXIA IN THE MULTILINGUAL SOCIETY”. |  | | 18
| Cappa C., Fernando J., Giulivi S., and Stoks G. (2014) “MULTILINGUALISM AND LITERACY DEVELOPMENT”. |  | | 19
| Cappa C. and Giulivi S. (2014) “DYSLEXIA ACROSS EUROPE”. |  | | 20
| Cappa C., Giulivi S., and Muzio C. (2014) “UNDERSTANDING DYSLEXIA”. | rendered in 0.003 seconds | powered by lib_pipol v4.0.19 |
|